zondag 27 september 2009

Dag 4: Koelsysteem & kabelboom

Vandaag gelukkig weer aan de slag geweest. nanette ging Maarten helpen met zijn scriptie dus ik had de tijd om aan de slag te gaan.
Meteen de auto naar buiten gerold want het was heerlijk weer (nu nog steeds trouwens). Mijn eerste blik in de auto laat me toch weer schrikken: "ga ik dat ooit allemaal weer terug krijgen?". Snel deze gedachten wegdrukken en aan de slag. Allereerst begonnen met het loskoppelen van alle draden van de zekeringhouder. Alles netjes gelabeld en natuurlijk de nodige foto's gemaakt.


Toen aan de slag met de koelventilator. Deze is gekoppeld aan het koelsysteem van de motor, dus ook deze moest er meteen aan geloven. Met behulp van de haynes manual kom je een heel eind. Eerst de onderste slang van de radiateur eraf en daaruit het systeem leeg laten lopen. Nadat dit gedaan is ook maar meteen de radiateur er helmaal afgehaald.
Vervolgens hetkoelsysteem met ventilator ui de auto gehaald en het ineterieur lijkt meteen alweer een stuk kaler.


Volgende keer verder met de laatste loodjes aan de kabelboom, zodat ik deze helemaal door het schutboord kan halen. Ook de kabels van de koppeling en de stangetjes van het gaspedaal los maken zodat deze pedalen er ook uit kunnen. Al met al vandaag weer een lekkere sleuteldag, maar ook nog steeds genoeg te doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten