zondag 11 oktober 2009

Kabelboom, hemeltje, ik draai er mijn hand niet voor om

of wel? Vandaag druk bezig geweest. Eerst verder gegaan met de kabelboom. Begonnen met alle draden in het motorcompartiment los te maken: oliedrukmeter, watertemperatuur meter, alle relays, polen van de accu, startmotor etc. Wederom veel foto's gemaakt en labels geplakt. Alles moet toch weer netjes op zijn plek terug. Na 2 uurtjes klussen was het zover: het blok is electriek vrij!






Daarna met de kabels vanuit de kofferbak (verlichting, achterruitverwarming, benzinemeter) aan de slag, maar ja: de auto ligt vol met losse onderdelen! Gelukkig was Maarten zo aardig een paar vierkante meter van de vliering ter beschikking te stellen voor wat opslag. Maar wel de achterbank en stoelen mee naar huis genomen en in huis op de zolder gezet (dank jewel schatje!) in verband met de muizen op de vliering bij Maarten. Toen de auto leeg was inderdaad de hele kabelboom kunnen verwijderen. Weer een klus weg strepen!

Een andere klus die al lang op me wachtte was het verwijderen van de hemel. Hier was ik een beetje huiverig voor. Ik was bang de in perfecte staat verkerende hemel te slopen. Dus eerst maar eens wat informatie gezocht op het forum. Met behulp van zeer fijne forumleden wat tips op de kop getikt en inderdaad. Het is gewoon een plastic strip die om een ijzeren strip geklapt is. Eigenlijk erg simpel! Deze is er nu ook uit en ligt naast de stoelen op de zolder!



(links zien jullie Thessa die het project even komt bewonderen (of schuilen voor de regen))
Volgende klus zal het motorblok worden. Deze kan er nu zo langzamerhand uit getakeld gaan worden.

3 opmerkingen:

  1. Kabelboom, hemeltje, ik draai er mijn hand niet voor om


    SNOEVERD !!!!

    Het glas is weer halvol.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig neef, nog steeds erg leuk je vorderingen te volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als het motorblok eruit moet worden getild hoor ik wel, je weet dat ik daar goed in ben.

    BeantwoordenVerwijderen