zaterdag 16 januari 2010

Nieuwe membramen in de carbs

Zoals gezegd vandaag aan de slag geweest met de carbs en de afstelling. Gelukkig wou mijn vader me helpen en koonden we in de loods van mijn broertje aan de slag!

Eerst begonnen met de deksels eraf schroeven. Volgens mij waren die er in 40 jaar nog niet vanaf geweest Die zaten echt moervast!! Toen deze eenmaal los waren kwam de waarheid van de membramen inzicht. De voorste carberateur wou nog wel, maar de achterste was echt een vodje. Nieuwe membramen erin en alles weer dichtgemaakt (klinkt als een operatie )






Vervolgens netjes afgesteld op 800 tpm. Dat klinkt alweer heel anders. Met de proefrit merkte ik meteen het verschil. Rustig weg rijden zonder continu met het gas te hoeven spelen. Het enige is nu nog dat wanneer ik afrem voor een bocht en de koppeling intrap de auto afslaat, ik denk iets te zuinig afgesteld... of niet??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten