zondag 19 juli 2009

Dag 1: de achterkant kaal maken

Gisteren was het zover:de eerste volle dag aan de slag met de volvo. Werd om6 uur wakker als een klein kind op zijn verjaardag. Van te voren had ik al een klein plannetje gemaakt: beginnen met de buitenkant kaal maken en dan maar verder.

Eenmaal aagekomen bij Maarten (die vandaag aan zijn scriptie ging werken en dus niet aan de Fiat ging klussen) eerst de auto maar eens even gestart met behulp van de jump starter. En ja hoor starten en lopen!! Vervolgens de auto zo neergezet dat ik meteen aan de slag kon. (Je kan links de fuat van Maarten zien staan)


Als eerste met de achterkant aan de slag gegaan: Matten uit de kofferbak (veel roest in de reservewiel bak). Vervolgens de achterlichten, typeplaatjes, trekhaak en bumper verwijderd. Ondanks alle roest ging dit nog vrij soepel. Ik ben wel erg geschrokken van de hoeveelheid roest in de wielkasten/zijschermen en aan de achterkant bij het rechterachterlicht. Ook het "huis"van het linkerachterlicht komt naar buiten door een aantal lagen roest.



1 opmerking:

  1. Martijn toch.
    Roest!!! Hoe verzin je het?
    Roesten doen Itacs en Fransozen maar toch geen Volvo'
    Wat je ziet heet Volvo-bruin!

    Leuke hobby voor je.
    En als Maarten ff zijn studie afmaakt en je vervolgens samen kunt klussen kan het alleen maar nog leuker worden.

    Zal deze URL bij mijn favorieten opslaan zodat ik af en toe ff mee kan gluren.

    Veel plezier en succes met de restauratie.

    BeantwoordenVerwijderen