zondag 19 juli 2009

Dag 1: Het interieur

Nadat de achterkant kaal is gemaakt, ben ik aan de slag gegaan met het interieur. Begonnen met de hoedeplank. Deze was gemaakt van zachtboard met een laagje mooi groen vilt. Daaris na 40 jaa weinig meer vanover. Bij de eerste aanraking viel deze al bijna uit elkaar. Heb dan ook weinig moeite gedaan om deze er heelhuids uit te halen. Deze komt dus op de verlanglijst van onderdelen. (leuk idee om deze op de blog bij te houden, al zeg ik hetzelf!)

Vervolgens de achterbank eruit gehaald. Het was even zoeken hoe dit moest aangezien de Haynes manual opvallend weinig aandacht schenkt aan interieur en plaatwerk :-(. Nergens schroeven alleen wat "weerhaak"achtige constucties om de bank vast te houden. Dit was dus zo gepiept!


Na de acherbank, ook maar meteen de zijruiten (inclusief de rubbers) verwijderd. Dit ging ook vrij simpel en ook de rubbers zijn er goed uitgekomen. Wel zat er op de felsnaden wat roest onder de ramen. Vervolgens de vloerbekleding aan de achterkant eruit gehaald. Na de bekleding ook nog geluiddempende matten eruit en toen was de bodem zichtbaar. Althans wat er van over is. Dithad ik niet verwacht! Ik keek er dwars doorheen! Echt een tegenvaller, maar ja dat zal er wel bij horen.



Toen snel met de voorstoelen aan de gang. Stoelen eruit, bekleding eraf (20 minuten bezig om te snappen hoe het gaspedaal eraf moet voordat de bekleding helemaal weg kan) en snel de bodem checken. Ja hoor, gelukkig het is dezelfde auto....dus de kwaliteit van de bodem is hier gelijk aan die achterin, barslecht!

Na de (overigens overheerlijke) chinees naar binnen gewerkt te hebben nog even aan de slag met de deuren. De bekleding eruit (stond toevallig wel in de Haynes, maar ik wist al hoe dit moest) en vervolgens het sluitwerk en loopwerk voor het raam er aan de linkerkant uitgehaald. Toen werd het donker en ben ik maar gestopt. Volgende keer het rechterportier en de voorschermen er maar vanaf halen.

3 opmerkingen:

  1. Zo manneke,

    ben trots op je. Je bent gestart!
    Dat is al meer dan ik had verwacht.
    En tja... slopen is het mooie werk...

    KUS van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha broeder,
    ziet er leuk uit maar je komt er niet met alleen een beetje plamuur.
    let maar op straks ben je profecioneel plaatwerker en niet bang zijn dat er iets kapot gaat want alles is weer te maken
    veel plezier en geluk groetjes oe breurtje

    BeantwoordenVerwijderen